Dags för löneförhöjning

Skärmavbild 2016-03-30 kl. 11.51.28
Sydsvenskans rubrikmakare: jag älskar dig!

Jag är inte bara tidningsläsare; jag är gammal nöjesmurvel också. Som sådan är jag särskilt intresserad av just den sortens skribenter – särskilt recensenter, för den uppgiften är så djävulskt mycket svårare än vad någon som inte har prövat det kan ana.

Sydsvenskans Johanna Karlsson har jag därför haft ögonen på länge, och förra veckans mosning av über-hypade Silvana Imam är ett mästerverk. Underhållande är den för att den är så infam, men det som gör den så mästerlig är Karlssons förmåga att förklara och göra begripligt varför Imam suger som textförfattare.

Och så är det det där med rubriken. Den som satte rubriken ”Uppburna Silvana Imam bär sina banaliteter som den sista droppen vatten” till den här recensionen är en hen i min smak. Bildad. Kreativ. Orädd.

Må du få den löneförhöjning du så innerligt väl förtjänar!

 

Kommentera

