Pojkrummet revisited

skyddsrum
Home is where the wifi connects automatically.

Pang! Innan jag ens var skild var jag bostadslös, och fan vet hur det hade gått om inte pappa hade bott i en stor lägenhet med många rum. Men det gjorde han, och i ett av dem fick jag skydd mot väder och vind och möjlighet att slicka såren – och att så småningom börja skissa på nästa kapitel i mitt liv.

Gott och väl, men hur gör man som 55-årig singel, när det blir dags att vända sig utåt igen, ge sig ut på marknaden, dejta och i bästa fall börja bygga en ny relation? Och vad svarar man då på den vardagliga frågan ”var bor du?”.

Jag valde att göra det som jag såg som den enda möjliga vägen; jag sa som det var; jag sa ”jag bor hemma hos min pappa”. Att det inte var det allra mest sexiga svaret kunde jag ju räkna ut på egen hand, och några lovande kandidater försvann ut till vänster innan jag ens hann börja försöka förklara sakernas tillstånd.

And I don’t blame them.

Men det fanns ett undantag, ett ljuvlig, fnissande undantag som på stående fot döpte min bostad till Pojkrummet och sedan glatt delade det med mig när vi inte kamperade hemma hos henne.

 

 

 

Kommentera

