Medarbetarstöd med datorstöd

707px-5-2522-diskette
Typ sån här bodde texten i.

I mitten av 1980-talet började min första roman ta form i skallen. Men jag hade allvarlig skrivkramp och fastnade varje gång jag satte ett nytt papper i skrivmaskinen. Det blanka pappret glodde på mig och jag kom ingenstans. Ett tag funderade jag på att skaffa skrivmaskinspapper på rulle, för att på så sätt alltid kunna sätta mig vid ett manus som redan var på gång, men praktikaliteterna kring detta lät aldrig lösa sig.

En dag fick jag i stället ett oemotståndligt erbjudande: ”du kan låna vår  dator på kvällarna”.

Sagt och gjort, och nästan varje vardagkväll i månader efter det intog jag stolen i rummet utanför redaktionschefen Bosse Näslunds kontor. Här härskade hans sekreterare och det var hon som lånade ut sin dator till mig (en riktig dator, med egen hjärna, inte en dum terminal).

Tack!

Kommentera

