På gränsen. Intermezzo

ouroboros-1-1

Strax faller ridån efter andra akten, och när det har skett bör ni återuppleva scen I och II och III och IV så många gånger ni orkar, and then some; om och om igen av kärlek och kaos, bekräftelser och besvikelser, under och ultimatum; ett tivoli av motstridiga känslor.

Men först, the point of no return:

”Om du inte tvingar ditt barn till underkastelse under mina regler, så kan det inte bo här hos oss.”

”Va?”

”Du hör mig.”

”Det där är ju inte ens förhandlingsbart, det måste du ju förstå?”

”Det här är mitt hem, se till så att det blir gjort!”

Ditt hem?”

”Mitt hem. Det här är oacceptabelt. Om du inte gör som jag säger kan ditt barn inte bo här hos oss.”

 

Fortsättning följer – i morgon. Har du missat tidigare avsnitt så finns de här:
Akt I, scen I
Akt I, scen II

Akt I, scen III

Akt II, scen I
Akt II, scen II
Akt II, scen III
Akt II, scen IV

 

Kommentera

