Habbibullah Rudwall svarar inte

spade

Det händer att jag googlar mitt namn, och emellanåt är det faktiskt värt det. Som den där gången när Habbibullah Rudwall dök upp.

Rudvallsnamnet är ju ganska ovanligt redan på hemmaplan, och utomlands är det naturligtvis ännu mer sällsynt. Nyligen träffade jag på en resejournalist i USA som heter Rachel Rudwall, som rimligen är en rest av emigrantvågen runt förrförra sekelskiftet, men Habbibullah i Kabul, Afghanistan slår ju hennes exoticitet med hästlängder

Jag får tre träffar på Habbibbulah, som förefaller vara någon slags byråkrat eller administratör. Den första gången framträder han som Director of Soil Fertility Department Ministry of Agriculture and Irrigation i Kabul , och han finns upptagen på deltagarlistan från The FAO/UNDP Regional Seminar on Reclamation and Management of Calcareous Soils i Kairo 1972.

Andra gången hittar jag honom på en adresslista för International Organisation for Migration, IOM i Kabul, och tredje gången på en lista över trainee officers vid Department of Hydrology i Roorkee i Indien (där han verkar komma från the Ministery of Water and Power i Kabul).

Jag har skrivit till honom i Kabul, men varken ministeriet eller han själv har svarat.

 

Kommentera

