Tusen tack

_q7a7483

I morgon firar jag och min kvinna ett mäktigt jubileum.

Vi tänker högtidlighålla det med god mat på toppen av Malmös skyline och ett litterärt evenemang vid dess fot; perfekt för två finsmakande bokmalar som trivs allra bäst i en vrå med en bok.

Varje dag förundras jag över hur lätt och självklart livet kan vara när man får dela det med en kvinna som inte bara är smart och snygg och rolig utan också, och kanske framför allt, snäll.

Jag har älskat henne hela mitt liv, men det tog 55 år att hitta henne. Ofta sägs det att man inte ser det som finns för nära, och i mitt fall har jag letat på andra sidan jorden efter den som föddes ett stenkast från min egen farmors födelseby.

Jubileet då? Tusen och en natt. Tusen och en dag.

Tack Eva. Tack.

Dagens citat

”Kärlek kan inte odlas, ges näring och vatten. Därför att den bara är frånvaro av rädsla.”

Marianne Fredriksson i Simon och ekarna

Kommentera

