Nätvärkande

cocktail-party

För det mesta gillar jag att vara jag, men sätt mig på ett mingel så är jag snart färdig att krypa ut ur mitt eget skinn.

Vad är det för fel? Vad är det för en gen som saknas? Varför känner jag mig så ofta så obekväm när man samlar många människor på ett ställe – till och med när det är människor som jag känner och tycker om?

”Blyg” räcker inte som svar.

Kanske slår min kvinna huvudet på spiken i sin definition av mingel: ”för mycket av för lite substans”? Eller är det bara jag som är introvert?

Kommentera

