Jag är både listig och stark!

Gratismusiktjänsten Spotify är förmodligen det bästa sedan … Napster, kanske?. Napster fick ett gäng hungriga jurister efter sig och lades senare ned, men inte förrän den lyckats planterat tanken på att musik kan vara gratis i huvudet på en miljard människor.

Musikbranschen och dess reaktion ska vi av barmhärtighetsskäl inte gå in på här. Låt oss bara konstatera att den inte var så konstruktiv.

Så småningom började dock andra aktörer släpa den vilt sprattlande underhållningsindustrin in i framtiden. Det verkliga genombrottet (inte Lösningen, men dock) kom med Itunes, Apples musikbutik på nätet som till dags dato lär ha sålt mer än fem miljarder låtar för ungefär en tia styck.

Och nu finns alltså Spotify, som trots sina begränsningar tar användarupplevelsen ytterligare ett steg. Jag tänker inte skriva ännu ett blogginlägg om hur det fungerar, utan mest påpeka ATT det fungerar. Och eftersom innehållet är viktigare än tekniken lägger jag nu ut mina egna spellistor här på bloggen när jag får lust.

Klicka på fliken ”Spellistor” högst upp på sidan om du vill ta del av vad det är som får mig att ticka.

(Obs att du själv måste ha ett Spotify-konto för att det ska fungera. Det är å andra sidan enkelt. Läs mer här.)

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Ett svar till “”

Lämna en kommentar